SEO optimizacija

SEO optimizacija za tražilice

Većina ljudi nije čula za pojam SEO optimizacije pa ni ne znaju što to točno znači. SEO je kratica za search engine optimization, a na hrvatski bi se moglo prevesti kao optimizacija za tražilice. To znači optimiziranje web stranica kako bi ih pretraživači što lakše pronašli i rangirali na što veću poziciju. Vrlo je važna pozicija koju stranica zauzme na popisu rezultata pretrage na npr. Google tražilici, jer često korisnik koji relevantnu informaciju pronađe među prvim rezultatima pretrage dalje neće ni gledati.

SEO optimizacija pomaže da ostvarite dobru poziciju u rezultatima pretrage. U tom smislu ona je besplatna, ali zahtjeva dosta vremena i truda. Riječ je o poslu koji zahtjeva određena znanja i iskustvo, pa je bolje taj dio posla prepustiti stručnjacima. Slijedi nekoliko korisnih uputa za SEO optimizaciju web stranica.

Ključne riječi

Ključne riječi su riječi koje korisnik unosi u tražilicu, pa treba pomno isplanirati korištenje tih riječi u tekstovima na stranici. Nije dobro nabacivati ih svuda po stranici, već je bolje voditi se logikom manje je više. Pri planiranju može pomoći alat Google Keyword tool koji pruža uvid u popularnost pojedine ključne riječi.

Url adresa

Kod pozicioniranja u rezultatima pretrage bitna je url adresa stranice. Url adresu potrebno je urediti na način da sadrži izabranu ključnu riječ, što povećava šanse za bolju poziciju.

Naslov i opis

Istu ključnu riječ koju sadrži url adresa je potrebno uključiti i u naslov i opis stranice jer su i to parametri koje tražilice prate i koji utječu na poziciju kod rezultata pretrage.

Dodavanje poveznica

Preporuča se korištenje internih poveznica koje međusobno povezuju različiti sadržaj na stranici i tako pomažu u stvaranju cjeline. Bitno je da poveznice budu smislene i da povezuju logički povezane sadržaje. Dobro je koristiti i vanjske poveznice onda kada korisnike treba uputiti na važne izvore nekih informacija i slično.

Vanjske poveznice

Bitno je, ako je moguće, da i Vaša stranica postane nečija vanjska poveznica, posebno ako bi je u svoj sadržaj uključila neka popularna stranica. Ukoliko ste skloni pisanju, pokušajte napisati članak za neku stranicu. Zauzvrat ćete dobiti poveznicu na Vaš sadržaj što može dovesti više posjetitelja i bolju poziciju u rezultatima pretrage. Česta praksa je i razmjena poveznica sa drugim stranicama koje se bave sličnim temama.

Kvalitetan sadržaj

Najvažniji parametar kvalitetne stranice je sadržaj. Svi posjeti stranice, bili oni plaćeni ili rezultat SEO optimizacije, ne znače ništa ako se korisnik u nekoliko minuta razočara ponuđenim, ode sa stranice i više se nikada ne vrati. Potrebno je ulagati vrijeme u pisanje i stvaranje sadržaja stranice. Kvaliteta se uvijek prepoznaje i cijeni po sadržaju i usluzi koja može zadržati korisnika. Zato je bitno da na svojim stranicama imate originalan i kvalitetan sadržaj.