Responzivne web stranice

Responzivan web dizajn pojednostavljeno znači izradu web stranica koje se prilagođavaju veličini ekrana na kojem ih posjetitelj pregledava. Cilj je da se sadržaj web stranice prikazuje ovisno o uređaju i veličini ekrana tako da posjetitelji uvijek imaju optimalno korisničko iskustvo bez obzira na način na koji pristupaju stranici. Glavna prednost responzivnog web dizajna je što korisnici ne moraju mijenjati veličinu stranice ili pomicati stranicu ulijevo i udesno kako bi vidjeli sve dijelove, već se stranica učitava brzo i prilagođava ekranu.

Uzmite na primjer moju stranicu. Raspored elemenata stranice se mijenja u ovisnosti o veličini ekrana. Ako smanjite prozor preglednika vidjeti ćete da se elementi preslaguju kako bi ispunili ekran, odnosno kako ne bi morali pomicati stranicu ulijevo i udesno da vidimo sve dijelove stranice. Ako ju otvorite na mobitelu, vidjeti ćete da izgleda drugačije, ali su svi dijelovi stranice dostupni.

Responzivne web stranice

Takav koncept izrade postoji odavno, ali se počeo primjenjivati s povećanom uporabom mobilnih uređaja. Danas više ljudi pristupa web stranicama koristeći mobilne uređaje negoli laptopima i stolnim računalima, pa se responzivni dizajn i dalje razvija. Kako bi se predstavili široj publici potencijalnih kupaca, vlasnici web stranica moraju prihvatiti prednosti responzivnog dizajna. Također, to je i koncept kojeg svi web developeri danas moraju razumjeti.

9 Glavnih Prednosti Responzivnog Web Dizajna

Responzivni web dizajn koristi dizajnerima, developerima, vlasnicima web stranica i što je najvažnije, posjetiteljima web stranica, i to na sljedeće načine:

1. Više Posjetitelja sa Mobilnih Uređaja

Prema nekim izvještajima, više od pola posjetitelja svih web stranica pristupa web stranicama koristeći mobilne uređaje. Zato je jako važno za vlasnike web stranica da im se stranice ispravno prikazuju i na manjim ekranima kako posjetitelji nebi imali probleme pri pregledavanju. Iako neke tvrtke i dalje izrađuju zasebnu verziju svojih web stranica prilagođenu samo mobilnim uređajima, responzivan dizajn postao je standard jer nudi veću prilagodljivost uz manje troškove izrade.

2. Brži Razvoj uz Manje Troškove Izrade

Izrada responzivnih web stranica zahtjeva znatno manje vremena nego izrada zasebne mobilne aplikacije kao dodatka standardnoj web stranici. Zato izrada responzivnih stranica i košta manje. Čak i ako prvobitno ulaganje u responzivan dizajn bude skuplje negoli izrada standardne web stranice sa još dodatnom aplikacijom za mobilne uređaje, na duže je staze isplativije jer se štedi na troškovima održavanja i prilagodbe.

3. Manji Troškovi Održavanja

Održavanje zasebne stranice za mobilne uređaje zahtjeva dodatna testiranja i podršku. Suprotno, proces responzivnog dizajna koristi standardizirane metode testiranja kako bi se osigurao optimalan prikaz na svakom ekranu. Ako imate zasebne web stranice za velike i zasebne za male ekrane, onda to zahtjeva dvije strategije upravljanja sadržajem, dva administracijska sučelja i potencijalno dva različita dizajna. Princip responzivnog dizajna zadaje manje problema developerima, dizajnerima, vlasnicima i posjetiteljima web stranica. Manje vremena na održavanju daje više vremena za važnije stvari poput marketinga i stvaranja sadržaja.

4. Brže Učitavanje Web Stranica

Istraživanja su pokazala da korisnici mobilnih uređaja napuštaju web stranice kojima je potrebno više od tri sekunde da se učitaju. Ako stranica nije optimizirana za smartphone i tablet uređaje, posjetitelj će trebati puno više vremena za pregledavanje, što ih može isfrustrirati do te mjere da se više neće vratiti. Zato je bitno osigurati da su stranice responzivne što uvelike ubrzava učitavanje web stranica.

5. Niže Stope Odlazaka Posjetitelja

Responzivne stranice optimizirane za mobilne uređaje omogućuju puno bolje korisničko iskustvo za posjetitelje. Vjerojatnije je da će se na takvim stranicama posjetitelji zadržavati duže i pregledavati različite dijelove stranice. Suprotno, ako stranice nisu responzivne, korisnici mobilnih uređaja će puno teže pregledavati stranice, pa je za očekivati i da će se kraće na njima zadržati i da se više neće vraćati.

6. Veće Stope Pretvorbe

Smanjenje stope odlazaka posjetitelja je samo dio bitke. Stvaranje konzistentnog korisničkog iskustva na različitim uređajima je ključ u pridobivanju novih kupaca. Kada posjetitelji odlučuju da li će kupiti neki proizvod ili uslugu, oni ne žele da ih se preusmjerava na stranice napravljene posebno za uređaj kojim pregledavaju, jer tada proces traje duže i zahtjeva dodatne korake. Zato je bitno imati jedinstvenu i sigurnu stranicu koja izgleda profesionalno na svim uređajima i platformama kako se korisnici nebi okrenuli konkurenciji.

7. Lakše Izvještavanje o Posjećenosti

Kako bi konstantno mogli poboljšavati web stranicu, bitno je znati odakle posjetitelji dolaze i na koji je način koriste. Ako imate različite verzije web stranice za različite uređaje onda je teško pratiti promet na različitim mjestima. Imati jednu responzivnu verziju uvelike olakšava i pojednostavljuje praćenje posjetitelja i njihovih navika. Google Analytics i slični alati pružaju usluge responzivnim web stranicama tako da sav promet prikazuju u jednom izvještaju na kojem je vidljivo kako se stranica koristi na različitim uređajima.

8. Poboljšan SEO

Responzivan web dizajn pretraživačima je bitan kao i kvalitetan sadržaj stranica.

Google je 2015. godine uveo responzivnost kao uvjet rangiranja kod pretraživanja, pa su responzivne stranice bolje pozicionirane na tražilicama.

Također, imajući jednu responzivnu stranicu umjesto dvije verzije (za desktop i mobilne uređaje) se izbjegava mogući dupli sadržaj koji negativno utječe na rangiranje stranice.

9. Poboljšano Korisničko Iskustvo Pregledavanja

Prvi utisak ostavlja dojam na posjetitelja, pa je bitno da to bude pozitivno iskustvo, bez obzira da li posjetitelj koristi smartphone ili stolno računalo. Ako posjetitelj treba puno zumirati, povlačiti lijevo desno po ekranu za vrijeme svog prvog posjeta, vjerojatnije je da će odustati i posjetiti neku drugu (responzivnu) stranicu.

Budućnost Responzivnog Web Dizajna

S obzirom da broj uređaja na tržištu eksponencijalno raste, responzivni dizajn postaje sve kompleksniji. Iako bi se dalo pretpostaviti da smo dosad izvukli sve koristi responzivnog dizajna, ipak smo tek u njegovom začeću. Ljudi već sada pristupaju internet stranicama koristeći VR (Virtual Reality) naočale što predstavlja novi izazov za developere i responzivan dizajn. Napredovanje responzivnog dizajna fokusirano je na male ekrane i taj se trend ne usporava. Međutim, važno je ne zaboraviti i na korisnike većih ekrana kako bi na kraju svi imali slično iskustvo korištenja.