Google Analytics

Google Analytics je najpopularniji alat za praćenje statistike web stranica i potpuno je besplatan. Koristi ga više od 10 milijuna web stranica. Pomoću njega možemo dobiti odgovore na pitanja tko posjećuje web stranicu, odakle, koliko se na njoj zadržava, gdje je točno kliknuo i slično. Vrlo je jednostavno za postaviti ga na web stranice, a može biti od velike koristi u donošenju marketinških odluka i odluka o unaprijeđenju web stranice.

Google Analytics

Da bi ga postavili, potrebno se registrirati na Google Analytics i prijaviti svoju web stranicu. Google Analytics tada generira jedan mali dio koda koji je potrebno ugraditi u web stranice kako bi se počele prikupljati statistike o stranici.

Kada se ulogiramo u Google Analytics prvo što vidimo na ekranu je Overview, odnosno pregled osnovnih parametara kao što su:

  • Sessions - ukupan broj posjeta web stranici
  • Users - ukupan broj pojedinačnih posjetitelja
  • Pageviews - ukupan broj učitanih stranica
  • Pages / Sessions - broj učitanih stranica po posjetitelju
  • Avg. session duration - prosječno vrijeme provedeno na web stranici po jednom posjetitelju
  • Bounce rate % - postotak posjetitelja koji su odmah po dolasku napustili web stranicu
  • % New sessions - postotak novih posjetitelja
Google Analytics statistika

Na ekranu se još nalaze i dodatni izbornici koji služe za razvrstavanje posjetitelja po državi i gradu u kojem se nalaze, operativnom sustavu kojeg koriste, pregledniku itd. Za svaki pregled postoji i "Date range" pomoću kojeg možemo namjestiti vremenski period za kojeg gledamo statistiku.

Slijedi pet pitanja koja pomažu da bolje upoznamo navike svojih posjetitelja i unaprijedimo web stranicu.

1. Kojeg su spola i koliko godina imaju

Nekome manje a nekome više bitna informacija o spolu i dobi posjetitelja. Može se pronaći u izborniku sa lijeve strane Audience -> Demographics. U istom izborniku nalazi se i opcija Age, pa sve pojedinačne preglede možemo analizirati po spolu i dobi.

Google Analytics statistika

2. Gdje se nalaze

Ponekad je korisno znati gdje su se nalazili posjetitelji, odnosno odakle su posjetili Vašu web stranicu. Te informacije mogu se pronaći u izborniku Audience -> Geo -> Location. Ti podaci mogu se još dodatno filtrirati po gradovima, kontinentima i podkontinentima (City, Continent, Sub Continent).

Google Analytics statistika


Google Analytics statistika

3. Sa kojeg uređaja posjećuju web stranicu

Da li posjetitelji koriste mobitel, tablet ili stolno računalo? Te informacije mogu se pronaći u izborniku Audience -> Mobile -> Overview. Tu se nalazi i opcija Mobile pomoću koje je moguće vidjeti koji točno uređaj posjetitelj koristi. Na taj način moguće je utvrditi da li web stranica funkcionira dobro na svim uređajima. Ako je veliki Bounce rate, odnosno ako korisnici tog uređaja često napuštaju stranicu, onda treba detaljnije analizirati i poboljšati prikaz te stranice na tom određenom uređaju.

Google Analytics statistika

4. Odakle dolaze

Dobro je znati odakle dolaze posjetitelji, odnosno kako su došli do Vaših web stranica. Da li su Vas pronašli na Google-u, da li su direktno ukucali adresu ili su možda preko neke od društvenih stranica došli do Vaših stranica? Te informacije mogu se pronaći u izborniku Aquisition -> Alltraffic -> Channels. Klikom na Source/Medium dobije se popis točnih adresa web stranica, odnosno URL-ova sa kojih su posjetitelji došli na stranicu.

Google Analytics statistika

5. Koja mjesta na stranici najviše posjećuju

Ovo je jedan od najkorisnijih parametara. Koje su najposjećenije stranice na Vašoj web stranici, koliko vremena posjetitelji provode na njima, na koje linkove najviše klikaju itd. Svi ti podaci dostupni su u izborniku Behavior -> Site content -> All pages. Tu su prikazane sve stranice poredane po broju posjeta.

Google Analytics statistika

Ukoliko uočite da je Bounce rate neke stranice velik, znači da se posjetitelji na toj stranici zadržavaju kratko, odnosno da je potrebno napraviti izmjene kako bi se ta stranica poboljšala i posjetitelji duže zadržali. Možda je na stranici previše teksta bez slika, možda način na koji pišete nije dobar. Pokušajte utvrditi problem i potrudite se da najvažnije stranice dobiju najveći broj posjetitelja i najduže vrijeme zadržavanja.